Какво е 4G Покритие Контакти MyTcom Кошница
Кошницата е празна!
Общи условия Бг En Партньори

Въпроси и отговори

За технологията
Какво е LTE?

LTE означава LongTermEvolution. LTE е най-съвременната технология за мобилен, широколентов пренос на данни, която се отличава с по-ефективно използване на радиочестотния спектър и с много по-високи скорости на сваляне и качване на информация в интернет, в сравнение с 3G и 2G стандартите.


4G LTE услуги
Как да разбера коя услуга е подходяща за мен?

Ние сме готови да Ви помогнем да намерите най-подходящата за Вас услуга. Освен информацията на уебсайта ни, можете също така да се свържете с нас на телефон 0700 35 053 или да посетите  търговски обекти на нашите партньори, за да получите безплатна консултация от експерт.


Какъв IP адрес получавам?

Получавате частен адрес. Това означава, че това не е реалният адрес, с който се представяте в интернет.


Какво е необходимо, за да получа 4G LTE услуга?

За да използвате 4G LTE услуга за пренос на данни е необходимо да имате 4G LTE съвместимо устройство, което отговаря на техническите интерфейси на крайните устройства, публикувани тук, както и да получите 4G LTE SIM карта от Ти.ком.

 


Как мога да закупя 4G LTE услуги?

Като посетите търговската или партньорска мрежа на Ти.ком или направите онлайн поръчка. Пълен списък с точките на продажба можете да намерите тук.


В какъв срок от закупуването ще бъде активирана моята 4G LTE услуга?

Вашата услуга ще бъде активирана рамките на 24 часа след нейното закупуване. 


От какво зависи качеството на 4G LTE услугата?

Качеството зависи от зоната на покритие, натовареността на мрежата и използваното крайно устройство.


Какви са предимствата на 4G LTE услугите?

С 4G LTE можете да изтеглите филм за минути, песни за секунди, да споделяте снимки или видео чат в реално време, или да играете игри с много участници без забавяне или прекъсване.


Гарантирани ли са скоростите на предлаганите услуги?

Предлаганите услуги са с негарантирана скорост, която зависи от покритието и натовареността на мрежата, както и от крайното устройство, с което използвате услугата.


Ограничен ли е трафикът на предлаганите услуги?

Месечният трафик е неограничен. След изчерпване на трафика на максимално-достижима скорост, преносът на данни се осъществява със скорост до 256 Kbps за сваляне и със скорост до 128 Kbps за качване.


4G LTЕ устройства и настройки
Какви устройства мога да използвам?

4G LTE услугите на Ти.ком могат да бъдат използвани с устройства за достъп, към които се свързват крайни клиентски устройства (лаптопи, смартфони и таблети) или с LTE съвместими крайни устройства. 


Ще мога ли да използвам сегашния ми телефонен апарат в 4G LTE мрежата?

За да проверите дали можете да ползвате услугата с Ваш телефон, моля свържете се с Центъра за обслужване на клиенти на телефон 0700 35 053 и посочете точния модел на Вашия апарат.

 


Какво да направя, ако LTE устройството не работи?

При възникнал проблем се свържете с Центъра за обслужване на клиенти за повече информация на телефон 0700 35 053.


Какво да направя, ако загубя или ми откраднат LTE устройството?

За да избегнете неоторизирано ползване на Вашата услуга, трябва незабавно да се обадите на Центъра за обслужване на клиенти на телефон 0700 35 053, по всяко време и да съобщите за загубата или кражбата.


Коя е точката за достъп (APN) до 4G LTE мрежата на Макс?

apn.maxtelecom.bg


С какви операционни системи мога да използвам 4G LTЕ USB модем?

Windows XP SP3, Vista, 7, 8, 8.1, Mac OS X 10.5, 10.6 и 10.7.


Какво е 4G LTЕ мобилен WiFi рутер?

Мобилният WiFi рутер е безжичен рутер, който можете да ползвате като мобилен WiFi хотспот. Така можете да разполагате с бърз интернет навсякъде в мрежата ни на покритие - както у дома, така и когато пътувате, при това едновременно на до 8 крайни устройства. Това означава, че докато Вие сърфирате през лаптопа си, останалите членове на семейството Ви могат да ползват интернет на телефоните и таблетите си, без кабели, независимо дали сте вкъщи или на почивка!


С какви операционни системи мога да използвам мобилния WiFi рутер?

Мобилният WiFi рутер може да се свързва посредством WiFi към Вашия компютър. Не изисква инсталация на допълнителни драйвери или програми и следователно може да работи с различни операционни системи.


Как да вляза в менюто за настройки (уеб интерфейса) на мобилния WiFi рутер?

Може да влезете в менюто за настройки (уеб интерфейса) на устройството на адрес 192.168.8.1 с потребителско име admin и парола admin.


Как да сменя паролата и името на WiFi мрежата на мобилния WiFi рутер?

Паролата и името на WiFi мрежата може да смените от менюто за настройки (уеб интерфейса) на устройството на адрес 192.168.8.1 (с потребителско име admin и парола admin), от меню Settings  WLAN ⇒ WLAN Basic Settings. Въведете желаното име на Вашата WiFi мрежа в поле SSID. Препоръчваме Ви да изберете метод за криптиране на мрежата WPA2-PSK от меню 802.11 authentication. В този случай, въведете желаната парола в поле WPA pre-shared key. Паролата трябва да бъде минимум 8 символа. За да запазите промените, изберете бутон Apply.


Как да възстановя фабричните настройки на мобилния WiFi рутер?

За да възстановите фабричните настройки на устройството, натиснете и задръжте бутон Reset, докато дисплеят изгасне. Бутонът се намира под капака на устройството. След като извършите тази операция, персоналните настройки на устройството ще бъдат изтрити.


Какво е 4G LTE WiFi рутер?

4G LTE WiFi рутер е безжичен рутер, с който можете да създадете и управлявате собствена WiFi мрежа и е идеалното решение за осигуряване на достъп до интернет за всички крайни устройства във Вашия дом или офис. WiFi рутерът не е свързан с фиксирана мрежа и е свободно преносим и така Вие можете да разполагате с бърз безжичен интернет навсякъде в мрежата ни на покритие.


Ограничен ли е трафикът на предлаганите услуги?

Месечният трафик е неограничен. След изчерпване на трафика на максимално-достижима скорост, преносът на данни се осъществява със скорост до 256 Kbps за сваляне и със скорост до 128 Kbps за качване, а самият обем на трафика е неограничен.


С какви операционни системи мога да използвам WiFi рутера?

WiFi рутерът се свързва посредством мрежов кабел или WiFi към Вашия компютър. Не изисква инсталация на допълнителни драйвери или програми и следователно може да работи с всички операционни системи.


Как да се свържа чрез WiFi към WiFi рутера?

Включете WiFi интерфейса на Вашия компютър или мобилен телефон. От списъка с WiFi мрежи изберете мрежата, която съвпада с Вашето SSID. Натиснете бутона Connect. Трябва да въведете и Вашия WiFi ключ. Записани са на стикер, залепен на гърба на устройство.


Как да вляза в менюто за настройки (уеб интерфейса) на WiFi рутера?

Може да влезете в менюто за настройки (уеб интерфейса) на устройството на адрес 192.168.1.1 с потребителско име admin и парола admin.


Как да възстановя фабричните настройки на WiFi рутера?

За да възстановите фабричните настройки на устройството, натиснете и задръжте бутон Reset за 3 секунди, докато всички индикатори започнат да мигат. След като извършите тази операция, персоналните настройки на устройството ще бъдат изтрити.


Как да инсталирам USB модема на своя компютър?

След свързване на устройството в USB порта на Вашия компютър, стартира процес по автоматично инсталиране на необходимите драйвери. Следвайте инструкциите. Подробно описание на инструкциите можете да намерите в Ръководство за потребителя.


С какви операционни системи мога да използвам USB модема?

Можете да използвате USB модема с Windows XP SP3/Vista/7/8/8.1 (32 или 64 битов), Mac OS X 10.5 Leopard (32 битов) или Mac OS X 10.6 Snow Leopard (64 битов), Linux системите Fedora(32/64) и Ubuntu (32/64).

 


4G LTE SIM карти
Какво е SIM карта?

SIM (Subscriber Identity Module) е чип карта, която се поставя в устройство и служи за идентификация на потребителя в мобилната мрежа.


Какво да направя, ако SIM картата ми се повреди?

В случай, че повредите Вашата карта или имате други технически проблеми с нея, моля, свържете се с Центъра за обслужване на клиенти на телефон 0700 35 053.


Как да променя / премахна PIN кода на SIM картата?

PIN кода може да премахнете или промените от настройките на устройството, с което използвате SIM картата.


Какво се случва, ако сбъркам PIN кода си 3 пъти?

В този случай трябва да използвате PUK кода на Вашата SIM карта, за да промените PIN кода.


Как мога да разбера своя PUK код?

PUK кодът на Вашата SIM карта е отбелязан на пластичната карта, която Ви е предоставена при закупуване на 4G LTE услугата, която ползвате.


Защо устройството ми не разпознава SIM картата?

Трябва да проверите дали картата е поставена правилно. В случай, че е поставена правилно, моля да се свържете с Центъра за обслужване на клиенти на телефон 0700 35 053.


Покритие
Къде мога да използвам 4G LTE услугите?

Навсякъде в зоните на покритие на 4G LTE мрежата. Актуална информация за покритието може да видите тук.


Мога ли да ползвам 4G LTE услугите на различни места?

Да, можете да ползвате услугите навсякъде в 4G LTE мрежата на Ти.ком.


Мога ли да използвам предоставената от вас 4G услуга извън България?

Ти.ком предоставя 4G услуга на територията на Република България.


Плащания
На коя дата излиза фактурата ми?

Ти.ком издава фактури за потреблението на своите клиенти на всяко 1-во число от месеца.


Къде и как мога да заплатя своята фактура?

Предлагаме различни начини на заплащане на излязлата фактура. Освен в нашата търговска мрежа, можете да платите в брой чрез EasyPay. Можете да заплатите чрез ePay и по банков път.


Какъв е срокът за заплащане на излязлата фактура?

Срокът за заплащане на всяка фактура е 15 дни от издаването й.


Какво включва първата издадена фактура?

Първата издадена фактура включва частична такса от първия ден на сключването на договора до последния ден на същия месец плюс една пълна месечна такса за следващия отчетен период (месец).


Кога услугата ми ще бъде ограничена, ако не заплатя фактурата си?

Всяка издадена фактура следва да бъде заплатена до 15 дни от датата на издаване. При частично или пълно неплащане в указания срок услугата се ограничава.


Ще ме уведомите ли за излязла фактура?

Всеки месец ще получавате известие на имейла си за издадена фактура, в случай че имате заявена електронна фактура. Ако закъснеете със заплащането на фактура, ще бъдете уведомени по подходящ начин.


Мога ли да заплатя частична такса и услугата ми да бъде възстановена, ако вече е била ограничена поради неплащане?

Можете да заплатите частично своята такса, но услугата ще бъде възстановена едва когато се покрие пълното задължение.